tirsdag den 16. marts 2010

o

Endelig hjemme og har fået gang i brændeovnen. I tasken venter fransk Vouges martsnummer og bøger fra Vangsgaards antikvariat. Da jeg læste op til deres virkelige anbefalelsesværdige onsdagssalon (hjemmebagte muffins og rødvin plus mikrofonløs oplæsning!) fik jeg et gavekort, det er nu brændt af, i morgen læser Pablo Llambias op dernede, forhåbentlig fra den nye bog (det er vist nok en digtsamling) der kommer til maj og som oei-kending Harald Etellerandetforsidemand, som jeg har glemt navnet på, har lavet et svedigt omslag til. Nå, fra antikvariatet Kirsten Thorup Digte 1967-71 og Brøggers En gris som har været oppe at slås kan man ikke stege (første udgave, 2. oplag), begge to virkelige gode bøger, men bedst og vidunderligst af alt! : Remarks on Colour af Wittgenstein, efterladt materiale skrevet i løbet af de sidste 18 måneder før hans død og med postkasserødt smudscover selvfølgelig. Åh! Og helt klart lidt ekstra vidunderlig glamour, da pigen hentede bogen i skabet som i glasskab. Jeg sukkede også over deres gamle koralillustrationer (meget flottere end tegningen her), som jeg gerne ville have haft med hjem til de tomme vægge i min lille havehytte, men de var alt for dyre. Kærlig hilsen