tirsdag den 21. august 2012

Fordi Susanne Stauns kronik i Politiken er så god (og velskrevet og morsom, sådan leverer man altså et sobert diss: "Rune Selsing, som kunne mistænkes for at være kommet vrissen til verden i en alder af 80 år"), kom jeg til at tænke på en nat, her for et par uger siden, hvor jeg var på Kattens, en tilrøget bar med jukebox (ja et etablissement i den særlige genre: jukebox-beværtning) på Nørrebro, og skulle på toilettet og stod med et par damer i køen og så videre i den dur. På døren til dametoilettet havde en Kattensmedarbejder (velsagtens) skrevet et stort D med rød tusch, hvorefter en anden vældig frisk person med sin kuglepen havde fortsat med -Y R, og så kunne vi så, en efter en, opstyltede damer til aftenen, vralte ind bag denne passende mærkat og besørge os, ak! Jeg var så lam af øl, selvfølgelig, at jeg med min egen kuglepen stregede det over og skrev med store, rystende bogstaver: "mænd er kvinder". Lol! tænkte jeg så og gik sikkert ud og bundede min dovne øl eller noget andet, for jeg kan ikke huske det længere, fordi jeg var fuld.