onsdag den 1. oktober 2014

Bogsæsonen er i gang. Mange bøger begynder at strømme ind og lægger sig på hylden i en bunke. Her er dem, jeg gerne vil læse.

Alle dansklæreres drøm og også min drøm: Helle Helle - 'Hvis det er'

Den mest hypede bog i måske 1.000 år, Girl's Lena Dunham's såkaldte memoir 'Not that kind of girl' Jeg esker at der er ironiske "anførelsestegn" på forsiden. Too much!:

Jeg var glad for Karin Johannissons bog 'Melankoliske rum' i 'Nostalgia' gennemgår hun nostalgi og hjemve som kulturhistorisk fænomen:

Den her vilde biografi om de første stormfulde 40 år i Suzanne Brøggers liv, som alle taler om. 
Også et historisk dokument om dansk feminisme:

Amalie Smiths femte (!) bog er en roman om en kvinde, der hedder Marble og som rejser til Athen for at finde ud, hvorfor mamorstatuerne er hvide, når nu de var malede i gamle dage. Det lyder vildt og super Amalie Smith-agtigt. Jeg glæder mig til den kommer, det er vist i medium oktober:


Min Nabokov-periode er i gang. Jeg er glad for det amerikanerne kalder non-fiction. 'Sig frem, erindring' er Nabokov om sig selv.

Efter længere tids pause endelig en lyserød digtsamling fra Katinka My Jones - 'Mælkelykke':

Svensker-darling Sara Stridsbergs nye roman om det sagnomspundne psykatriske hospital 'Bekcomberga' handler eftersigende også om hendes far. Ja tak, gerne. Den findes kun på svensk endnu. Danskere, lær svensk!

Farvel