fredag den 2. oktober 2009

Note

Den sidste uge har været vanvittig inkl. oplæsning i LYNfabrikken Århus tur/retur med Olivia og Rasmus og stress og sidste sekund plus kritiske kommentarer til det man lige gik og tænkte lidt om sprog og oplæsning. Endte af uvisse grunde på bagerste publikumsrække til et tv-show med Clement Kjærsgaard, hvor Søren Gade charmerende, autoritært så ud på os, os der kom for billig papvin, og sagde, at oversættelser ikke kom fra hans ministerium (eller hvor han slår sine folder), og at vi var vidner, så nu blev jeg tilfældigt vidne til Søren Gades bummelum osv. Og så fik Sigurd den hvedekornspris og skulle ud og modtage, men jeg kunne ikke komme med, og han fik tale og tillykke! Plus vanvittige indkøb til overambitiøs madlavning til venner til fødselsdag, og tømmermænd, og tekstlæsning og en familiefødselsdag af Ingmar Bergmanske dimensioner. Ja, nu fortæller jeg bare lidt om det hele. Hold da kæft, og så fotografering og artikelskrivning og spørgsmålsbesvaren til det blad der hedder COVER, hvor folk der ved noget om flotte fotografier kom forbi og jeg havde virkelig lagt et godt lag make-up, derefter lave en liste over 10 bøger man skulle læse inden dødsdag og valgte in the spur of the moment: Jelinek, Christensen, Rimbaud, Flaubert, Stein, Ono, Burroughs, Mara Lee og Stridsberg (aha! en art chick litfælde tænkte jeg), Nabokov (som jeg aldrig har læst - det skulle åbenbart bare lige i den retning) og Duras. Det kunne sikkert gøres anderledes. Så var der børnepasning med kastanjedyr og nintendo og bibliotekets lille telt i børneafdelingen med Holgerbøger. Det var dejligt. Nu snart toget igen mod Århus til elevbestyrelsesmøde på Testrup hele weekenden og også huske at læse lektier, og også huske at medbringe "noget lækkert til togrejsen" (suk), og hele tiden den familiefødselsdags episke karakter af katastrofepotentiale og så videre. Og hele tiden også vente spændt på Alexander McQueen i Paris. Sådan et spektrum. Hold da op. I aften Piratoplæsning, som jeg desværre ikke kan være med til (men I burde, ja), og så skal man også huske at købe togbillet til Auditatur. Og Waterhouse kommer alligevel ikke ind på skolen så man kan tale med ham og tale med ham om klapstole og kirsebær, som jeg så gerne ville, så i nær fremtid af sted til Århus (igen) til Verbale Pupiller, hvor nyligt afgåede afgang fra Forfatterskolen også læser op (og fuck hvor er de gode så se/hør dem!) og så af sted. Videre, videre.