lørdag den 9. oktober 2010

Palindromdigt

lol

Giv los solvig,
dit lysasyl, tid
du skinner ren niks ud.
Så lev løve: vølvelås.
Igensort mudret dør gav sødsur rusdøs, vag rødt er dumt roseneg i
kajakenge er i grene som mos-energi regnekajak.
Var regn utak? Kom et guldnydt gys i sygt, dyndlugte, mokkatunger, rav.
Båren nøs, træk din båd, den ene neddåb, nidkært, sønneråb.
Da hagl og ud i den senede dag var ravgaden. De enes ned i dug-olga-had.
Dødens pesto hvisler grumt med mel-lem mellem dem, mur-grel sivhoste, ps. én død.

Det her digt skrev jeg i dag, jeg ved ikke, hvor lang tid jeg var om det, men ikke under 4 timer. Hver linje er et palindrom. Senere på aften opdagede jeg selvfølgelig nogen fejl. Jeg er meget i tvivl om, om jeg skal forsøge at rette dem, for digtet har ligesom fået krop i mit hoved nu, og rettelserne ville blive radikale. I øvrigt har jeg anmeldt Morten Søndergaards nye bog i Information, hvis I har lyst, kan I læse det her: --->