onsdag den 20. marts 2013

Gode Bøger Jeg Har Læst For Nyligt (fra Danmark, Sverige og Norge)




Rannvei Revhaug: IRL

Vera Winkelvir, hvis hun spillede computerspil.
Ensom og morsom. Let, letflydende, ubesværet i sin stil.
Der er noget dæmonisk naivt / autistisk ved hovedpersonen, ligesom hos Vera W.
God, hvis man har siddet oppe om natten og hadet sig selv, fordi man blev ved med at spille Sims/Farmville/Pets/Zelda/noget andet.
Roman. Flamme Forlag. 2010. Norge





Nina Hemmingsson: Så jävla normal

Du havde ret, da du sagde en masse ting til mig dengang da vi var så glade og sov så godt om nætterne.
Tegninger fra 2006-2009. Kartago. 2009. Sverige





Rikke Bakman: Glimt

En tegnet roman om en enkelt dag i barndommen ved vesterhavet. Det er inklusiv barneskræk for myrer, der kravler op i tisser og en forsvundet undulat (eller en anden fugl, kan ikke lige huske det). Jeg læste den her bog om natten og var meget taknemmelig over at den fandtes.
Tegnet roman. Aben maler. 2011. Dk









Audun Mortensen: Aaliyah

Mortensen er vist lidt af en stjerne i Norge, og også lidt herhjemme ude i krogene. Jeg har været lidt fordomsfuld, men da jeg læste Aaliyah i  Oslotoget (sne over Hedmark), oplevede jeg bogen som et forholdvis traditionelt ungdoms-portræt bare med tumblr-perspektiv, og var glad for det. Frembringer internettet nye former for litteratur lol. Audun Mortensen er sjov.
Poesi. Flamme Forlag. 2011. Norsk







Peter Adolphsen: 9 år efter loopet

Forevigt en sucker for science fiction.
Roman. Samleren. 2013. Dk









PS. En af grundene til at jeg ikke opdaterer så meget på bloggen længere er, at en person skriver lange ubehagelige kommentarer til næsten alle indlæg (derfor er alle kommentarer nu modererede), selvom jeg har bedt personen om at stoppe, så derfor har jeg ikke så meget lyst til at poste. Jeg burde jo nok melde det til politiet, men det virker også så voldsomt. :-(